En e ju int riktigt riktig..

1/10/2013 07:58:00 em jojo 2 Comments



...som ägnar galet många timmar åt ett pass av "friskis"-typ. Speciellt med tanke på att det sannolikt kommer att generera ett, eller flera: "Meen åh! Tråkigt! Kan vi inte spela fotboll/basket/hoppa trampett/köra indiansmyg/vadsomhelsannat istället?" Men förhoppningsvis är de flesta glada och pigga på lite klassisk motionsgympa. Rörelse till musik är en stor del i nya kursplanen för grundskolan och framöver ska mina nior sätta ihop egna låtar. (Vare sig de gillar det eller inte).

Alla papper som dräller i och runt soffan är musikanalyser och övningar till desamma. Häromdagen satt jag flera timmar och letade musik, idag är det alltså analyser och övningar som står på agendan. Imorgon är det alltså meningen att denna symfoni ska framföras för första gången. Det funkar nog. 

Det här är en sån där typisk grej som jag tappar uppfattningen om tid och rum av. Utöver en toppenlektion på badhuset och ett kort finkaffestopp hos grannen är det det här jag har ägnat mig åt idag. Kom nyss på att jag kanske borde äta nåt. Snabbmat á la laxsallad och jag är redo att fortsätta.

Apropå bad så gjorde jag en sån här idag! Första på en herrans massa år. Inte lika hög och snygg som i klippet kanske, men ändock. Jag tror jag har kommit på ett något sent nyårslöfte förresten. 2013 borde handla om att VÅGA. Låter fint som snus i mina öron.

Back to BPM nu då. Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har! Vad är BPM? Body Pump....något?

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket!

    Ibland tappar man greppet och glömmer bort att alla inte är lika insnöade som jag, BPM = Beats per minute, alltså musikens puls.

    SvaraRadera