Pappa

11/11/2012 04:28:00 em jojo 0 Comments


Jag har sedan länge förlikat mig med att jag är precis som min mamma. Både till utseende och sätt. Men hon är cool, så det känns helt ok. Ibland behöver vi inte ens prata i hela meningar för att vi ska förstå varandra. Mina likheter med världens bästa pappa är inte lika uppenbara, men här kommer en del saker som jag har ärvt ned från min käre far:
  • Intresset för sport och idrott. Inte nog med att vi kan rabbla upp något för många längdskidåkare för att anses helt friska, vi åker också iväg på en hel del mästerskap tillsammans, nu senast OS i London.
  • Intresset för geografi. Pappa är nog den enda som slår mig i TP i den kategorin, och han är lika förtjust som jag, om inte mer, i att resa. Vem får gör sig att bocka av Balkanhalvön på ett par dagar liksom.
  • Orientering. Kul pappa-dottergrej. Jag har slagit honom två gånger hittills. Det är min främsta morot vid varje tävling.
  • Sen kan ingen anklaga oss gör att vara särskilt tekniska. Fast jag kommer aldrig att glömma när jag bodde i Stockholm och pappa ringde hemifrån Jämtland och jag fick via telefon guida honom så att han lyckades spela in VM-femmilen på VHS...
Det finns såklart massa andra saker som jag har fått från min underbare far, och som farsdagspresent fick han ett löppass med backträning. Ja, som jag sprang alltså. Jag var inte sugen på att ge mig ut, men en present är en present. Så nu är jag trött, och pappa blev glad över den. Han hade för övrigt åkt 15 km längdskidor idag, och fått sig lite tårta på det. En bra fars dag med andra ord.

0 kommentarer: