Grillkorv

6/11/2012 01:23:00 em jojo 1 Comments


Cykeltur, grillkorv, småprat, brännboll. Nu har jag en sån där härlig arbetsdag igen. Underbara klass! Men jag hoppas att ni som läser min blogg förstår att det främst är de härliga, sköna, roliga och positiva dagarna som syns här. Precis som i de flesta bloggar tror jag. 

Den bild jag visar upp är ju såklart bara en del av mig. Oftast sådant som är mysigt och trevligt. För att inte tala om träningsfyllt. Men såklart har jag (som alla andra) andra sidor, som jag väljer att inte dela med mig av här. Som de mindre upplyftande sakerna med jobbet, tuffa elev- och föräldrasamtal, övertidstimmar, dokumentation, alltid "jour" osv. Som när jag äter en påse Sombreros till middag (händer, mer sällan än ofta, men ändock). Som när jag helst av allt vill sitta i soffan och glo på dålig tv än träna. När jag känner mig lat och opepp. Ja, ni fattar.

Jag tror det är viktigt att komma ihåg det när man läser bloggar och dylikt. Det kan ibland kännas som alla andra är supermänniskor, som bara käkar vetegräs och tränar tjugoelva timmar om dagen, aldrig har en dålig hårdag, alltid är välklädda, eller har en inredning med ständigt nykrusade örngottsband... 

Men så är det ju inte i verkliga livet. Hoppas jag. I vilket fall, jag väljer att inte tycka, tänka och skriva så jättemycket om de delarna av livet eller andra viktiga saker här, utan fortsätter att dela med mig av det som är mysigt, trevligt och träningsfyllt. 

Som idag. Cykeltur och grillkorv.

1 kommentar:

  1. Du har så rätt så. Vi är hela människor. Bloggen är bara en del. Men en finfin del du bjuder på! :)

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera