Change of plans. En masse.

1/15/2011 01:13:00 em jojo 0 Comments


Nu är det så där obeskrivligt vackert ute igen. Fast blåsigt. Tanken var att idag ge sig ut i skidspåret igen, men en liten kråka i halsen som har hängt med till och från under veckan har ännu inte lämnat boet. Så efter en förmiddagspromenad för att fixa en grej, gottade jag ner mig i soffan och pysslar och kollar på tv-sport. Det var första planändringen. Men dagen är ju ännu ung, så än är det inte kört. 

Igår när jag tog helg från jobbet var jag en deltidsarbetande kvinna. På måndag när jag börjar igen arbetar jag heltid. Snabba ryck. Jag tror det blir jättebra. Skönt att ha en stadig inkomst (och en stööörre sådan dessutom) och en möjlighet att få bygga upp undervisningen på "mitt" sätt. Lite ovant blir det dock att inte kunna styra så mycket över min egen tid. Nu kommer det verkligen bli jobbet som får gälla under våren. Vilken tur att jag har ett yrke som ger massor av möjligheter till motion och träning. Börjar i slalombacken på måndag....

Det som blir nästa förändring är att jag inte kommer att hinna jobba i receptionen på gymmet. Har ett pass kvar på tisdag. Tråkigt eftersom det har gett mig en hel del. Jag får möta glada människor som gör någonting bra för sig själva. Den kontakten kommer jag att sakna. Jag har ju nästan bott på gymmet under hösten ibland. Jag får satsa på att få ut så mycket som möjligt av mina två fasta klasser istället.

Avslutningsvis, så kommer jag inte att kunna genomföra en träningsutmaning som jag satt upp för mig själv. Jag hade nämligen tänkt att, på så få veckor som möjligt, testa alla pass på gymmet. Eller iallafall gå för alla instruktörskollegor. En del kör ju flera gånger i veckan. Nu får jag spara den utmaningen. Om någon vill ta över den stafettpinnen, så var så god. 

Oavsett så tror jag att det här året blir bra, det känner jag på mig.

0 kommentarer: