Sväng höger

12/11/2010 10:01:00 em jojo 0 Comments


Jag skulle bli en bra trafikpolis. Anyhoo, dagens BodyPump-kvartal var trevligt. Alltid ett bra tecken när man inte kan komma ihåg vilka låtar som nya koreografin innehåller. Inte lika stor risk att bli less efter en vecka... Stängerna på stället vi var på är däremot groteska, inte en chans att nå runt. Resultat. Kramp i underarmarna. Meh, nu var det minsann klagosång. Det var inte meningen. Petter är ju alltid lika trevlig, och innehållet i utbildningsdelen var bra. Ska ta mig i kragen och plugga in det här lite snart nu, trots att jag inte kommer att köra pump förrän nästa år... Alltid folk som behöver vick, och då vore det ju nesligt om man inte kunde det nya.

Resten av dagen har inneburit en sak och endast en. Fika! Först på lokal, med goa vännerna, sedan hemma hos goa vännerna (japp, samma). Fast den sistnämnda fikan blev ett riktigt knytis. Här på 26:an har det nämligen bakats för fullt. Jag i min lägenhet, tre sorters julkakor på en och en halv timme, inklusive disk! Halvt egna recept. Parasitfria såklart. Kan bli fortsättning följer i morgon. I porten bredvid tillverkades det samtidigt lussekatter... Tillsammans hade vi sedan ett formidabelt kak- och bullkalas. Mums! Man måste ju få provsmaka julgottat... Nu kommer man väl att vara sockerhög ändå till morgondagens BodyBalance-kvartal.


0 kommentarer: