Inspirationskällor och efterlysning!

4/10/2013 07:05:00 em jojo 0 Comments


Många har säkert redan sett denna fina bild som Sofy har gjort. Hon startade uppropet om att ge än mer kärlek ut i bloggvärlden. Jag önskar ju att jag kunde skriva upp alla de som inspirerar mig så mycket, många av dem hittar man såklart i min feed redan. Först tänkte jag att jag skulle skriva upp fem bloggar som kanske inte har så mycket med hälsa att göra, men sen insåg jag att det är ju faktiskt sådan länkkärlek jag vill helst vill ge! Så here goes, utan inbördes ordning:
  • Träningsglädje. Jag tror Sara har dykt upp på varje lista som jag hittills har läst och det var en av de första träningsbloggar jag hittade när jag sökte mig in i denna djungel. Hon fångade mig från första stund och är verkligen ett fullblodsproffs. Innehållet är så bra avvägt och varje inlägg känns meningsfullt, oavsett vad det handlar om. Heja Sara, du är en sann inspirationskälla!
  • Soffans. Soffans blogg var också en av de första jag läste, och tjejen är lika skön som hon verkar. Dessutom lika rastlös som en annan. Kör för tillfället miljarders gruppträningsklasser varje vecka i Göteborg. Men fina, fina Soffan, jag hoppas faktiskt att du snart lyckas hitta något som passar dig som handen i handsken, för även om du är super-lilla-My så vill jag inte att du sliter ut dig. Jag filar på några förslag. Det bästa hittills innefattar (bara) en halv miljard klasser och en gigantisk lottovinst. Bra va?!
  • adrenElin. Tjejen med de absolut bästa texterna. Om man vill vika sig dubbel av skratt varje gång man försöker ta sig igenom ett inlägg det vill säga. Humorn är genomgående, till och med i de inlägg där hon berättar om hur hon har kämpat mot svåra sjukdomar och tagit sig tillbaka. Imponerande. Jag tror att Elin kan inspirera många, det går att bli Superwoman! Och en rolig sådan. Elin, du får mig att le bara av att tänka på din blogg!
  • Health by Helena. Utöver att jag just nu får lite ångest varannan gång jag kikar in (hon springer ju jämt, och jag har liksom inte fått ändan ur än), så gillar jag Helena och hennes blogg skarpt. Dessutom har hon faktiskt gjort det där jag bara drömt om. Vandrat hela El Camino!
  • Jessica Clarén. Lite av samma anledning som jag gärna läser Träningsglädje. Texterna, innehållet, fotona. Och hennes magiskt vackra fotokollage som dyker upp med jämna mellanrum. 
Men åh, varför fick man bara skriva fem!? Det är ju supersvårt. Märker att de flesta jag ändå valde till slut är sådana som jag har har följt sedan jag själv började att smyga mig in i den här träningsbloggsvärlden, så de har nog haft längst tid att göra ett intryck. ALLA de bloggar som jag har i min länklista här till höger är sådana som inspirerar mig dagligen, och jag blir lika glad varenda gång jag ser att flödet har uppdaterats!

Som avslutning på detta inlägg om länkkärlek. En efterlysning: Var är alla träningsbloggande norrlänningar?! (Annica och Annelie räknas inte, för de bor inte i Boden just). Jag har letat med ljus och lykta men inte hittat några riktigt inspirerande bloggar härifrån norr. Finns inte en enda i min lista. (Jo, en, men den uppdateras inte längre). Snälla, kan ni inte ge mig några tips så sammanställer jag en kärleksfull lista. Har du kanske en egen blogg? Eller vet du om nån härlig tränings- eller hälsoblogg vars ägare bor norr om Dalälven? Ho ho, vars ä ni?

0 kommentarer: