Things are growing

4/02/2017 05:48:00 em jojo 2 Comments

Fast det gror inte i naturen här i Jämtland. Än. Här i stan smälter snö, i fjällen finns det kvar, och jag räknar med åtminstone en två- tre omgångar med aprilsnö innan våren är här på riktigt. Kanske kan en ana en knopp på ett träd någonstans, och jag tror en tussilago hade kikat fram bredvid en solig vägg i närheten, men som sagt, än är det inte vår.

Men i min mage spirar det.... Ett (vad jag vet) litet knytte, som förhoppningsvis tänker kika fram någongång i mitten av september om allt går som det ska. Mitt i svamp-, bär- och jaktsäsong. Ni anar inte vad just den tidpunkten roar många häromkring. Liksom höjden av dålig tajming. Nu mest på skoj förstås, knyttet är såklart oerhört välkommet oavsett leveransdatum!

Det häringa knyttet är väl också den främsta orsaken till varför det har varit ganska tyst på den här bloggen. Blev inte så mycket gjort alls ett tag. Jobbade, körde mina pass, ett race med plugg och så promenerade jag lite, men att somna tidigt i soffan har annars varit min melodi under ett gäng veckor. Mycket piggare nu, men jag vet ändå inte riktigt var bloggen tar vägen ändå. Har jag ork och lust skriver jag, annars struntar jag i det. Spännande framtid oavsett liksom!

2 kommentarer: