Paddling på Storån

6/05/2016 08:29:00 em jojo 0 Comments

Efter snösmältningen och ett par veckor framåt är det tillräckligt mycket vatten i Storån (klick för att se var vi startade) för att kunna paddla den. Den här helgen var ett gränsfall, om någon vecka tror jag att man får ta en riktigt tålig plåtbåt för att inte riskera att repa lacken på en del ställen.

Men utöver ett par grundstötningar och en, två stora stenar som vi träffade på så gick kanotturen finfint, och vilken perfekt aktivitet efter en stressig betygsättarvecka! Vi kom iväg framåt eftermiddagen igår och paddlade mot kvällningen. Med ett fikastopp och bäversafari på vägen... Efter tre mil kom vi fram till min farmor och farfars stuga. Eller ja, det är nu för tiden släkten på min fars sida som är "stugvärdar" men det kommer ju alltid att vara farmors och farfars stuga. Där lagade vi middag, eldade lite i vedspisen och övernattade.

I morse vaknade vi sent, gjorde frukost och packade ihop grejorna innan vi fortsatte de sista 11 kilometrarna till mål. Där hade vi parkerat min bil, och trot eller ej, det gick finfint att lasta kanadensaren på en Polo. Jag har alltid hävdat att jag har en sportbil... Sedan åkte vi tillbaka och hämtade den andra bilen, brummade tillbaka hemöver och så är det en extra ledig dag imorgon! Vilken drömmig helg!


0 kommentarer: