Grupplyft

6/16/2016 09:28:00 em jojo 0 Comments

Hörde ett så jäkla bra ord på radion härom veckan. Det var på Morgonpasset i P3 om jag inte missminner mig. De pratade om varför man aldrig talar om positivt grupptryck, när man kommer längre tillsammans och en av programledarna kom med ett nytt uttryck: Grupplyft! Och herreminje, vilket bra ord! Smaka på det; grupplyft. Precis motsatsen till grupptryck ju!

Grupplyft är det verkligen bland mina kollegor. Idag tog några av oss en cykeltur direkt efter jobbet (ocker, kanske någon timme på jobbet med, men vi tänker att vi tar tillbaka alla de raster och luncher vi inte har hunnit med under läsåret). De som kan mer lyfter de som inte kan lika mycket än. Visar, förklarar och peppar.

Två andra bestämde sig för att träffas strax efter jobbet för att springa tillsammans. Jag känner en sån glädje över att det är så många på mitt jobb som verkligen tycker om att röra på sig, och att alla får vara med på sin nivå. Och vill man inte behöver man inte såklart. Men det finns en väldigt positiv grundsyn till rörelse, vilket är så härligt!

Nu väntar snart en semester, men flera av mina fina kollegor kommer jag ju att träffa på ändå. Så gött att gilla dem på fritiden med! Och  det här med grupplyft ska jag verkligen försöka bära med mig framöver med, det måste ju vara det bästa nyordet på flera år! Don't you agree?

0 kommentarer: