Happy kaffe ride

5/22/2016 12:13:00 em jojo 0 Comments


Der finns ett gäng häromkring som dragit ihop en cykelgrupp på Facebook. Happyride. Bra namn. Där ordas det om morgonturer, långcykling, teknikträning och lite annat smått och gott. Alla välkomna. 

Jag hade ännu inte hoppat med på något "evenemang", fredagscyklingen börjar liksom 5.55 på morgonen, och ofta har det också varit maratontider på turerna, vilket jag kanske inte riktigt har varken teknik eller kondition för. 

Men nu skulle det bli en cirka två timmar lång kaffetur, med en samlingsplats som låg alldeles lagom nära och med start klockan åtta. Alltså sedan hela söndagen kvar. Så igår kväll bestämde jag mig för att hänga på. Arton cyklister blev vi sammanlagt, och goa och snälla var de allihopa. Obarmhärtigt sist var jag ju mest hela tiden, men det fanns alltid någon som stannade till där det kunde bli knepiga vägval. 

Efter sisådär en och en halv timme blev det stopp för kaffe och surr. Jag vände sedan tillbaka tillsammans med min kollega som behövde komma hem i tid för att ta över föräldraansvaret. 

Alldeles nöjd med morgonen är jag. Träffa nytt folk och hitta nya stigar. Och det här med träning i kombination med fika är verkligen et vinnande koncept för mig, helt klart. Morotskaka som morot liksom...

0 kommentarer: