Trettondagsafton

1/05/2016 07:11:00 em jojo 0 Comments

Utöver en väldigt tidig och kall morgonpromenad på ett par kilometer (som kom sig av att jag lämnade bilen på service och då sen behövde ta mig hem såklart) så har trettondagsafton varit en lugn och långsam dag. Långsam på det där bra sättet som att jag har tittat på tv-serier på datorn, tittat på skidor på tv, stickat en och en halv tjocksocka, stökat undan adventsprylarna och lite sånt där annat småplock.

Inte det minsta rastlös eller någon känsla av att jag "borde"göra nåt. Det är en känsla jag vill ta med mig in i det här nya året, att det är okej att vara ledig när en är ledig. Dagens enda extragrej blev således en räkmacka och en cappuccino på det lokala 50-talscaféet, ett jättemysigt fik som ligger bara ett par hundra meter hemifrån. Sitta i en blommig fåtölj och surra med syster om allt och inget var fint en lördagstisdag som denna.

0 kommentarer: