Anspänning och avslappning

6/23/2015 10:11:00 em jojo 0 Comments

Lite som den här yogamattan ser ut har min dag varit. Lätt snurrig alltså. Men bra. Jag har satt tänderna i friluftsförrådet på jobbet och gått bananas på att rensa, sortera, städa och inventera. Och så har jag nyst en hel del, det var rejält dammigt! Gillar sånt röjjobb jag, så länge jag får göra det själv, på mitt sätt... Imorgon får jag börja ställa in allt igen, i fin ordning och var sak på sin plats.

Efter källarjobbet så drog jag nervöst iväg till skjutbanan. En del av min snurrighet idag berodde nog till stor del på mardrömmarna om lerduvor i natt, och att jag liksom låg och sov på spänn. För idag skulle jag skjuta upp för min jägarexamen, och jag har nog sällan känt mig så osäker på något. Oftast när jag tar mig för saker så har jag rätt bra koll på min egen kapacitet när det är skarpt läge, men det här med skytte är lite av ett lotteri. (Läs; jag har inte hunnit öva så mycket som jag hade önskat). Nu gick det bra idag, och jag blev godkänd. Men jag vet såklart att jag behöver träna mer om jag nu bestämmer mig för att faktiskt börja jaga. Här ska vi inte skadeskjutna nåt inte!

Med den anspänningen som blev idag var det oerhört skönt att hinna till ett MOJO-yogapass! Helt klart bästa sättet att varva ner efter den här dagen. Nu är det jag som yogar vidare i sommar!

0 kommentarer: