Springa!

3/24/2015 10:19:00 em jojo 0 Comments

Nu håller vi tummarna! För att mitt knä tänker hålla för löpning framöver. Det fick sig nämligen sin första löptur sedan i september idag! Det var senast jag sprang på riktigt, för efter det löppasset så ville mitt knä inte samarbeta längre. Nu hoppas jag att jag genom att ta det lugnt, springa på mjukare underlag och kanske köpa nya skor till våren har möjlighet att kunna springa igen.

Anledningen till dagens löppremiär var att mina elever skulle få testa på lite fartlek, och med två klasser under dagen så skrapade jag nog ihop 5-6 km, utan att vara med på alla deras löpvarv. Och utan att det kändes som en kniv genom knät för varje steg. Lite ömt, och ovant, men inte smärta. Nu måste jag bara vara duktig på att ta hand om knäna om det ska bli något mer springa av. Jag tänker skynda långsamt.

0 kommentarer: