Rise and shine!

2/22/2015 08:41:00 fm jojo 0 Comments

Peppar, pepprar, men medan folk blir får influensa, vabbar eller drar på sig magsjuka till höger och vänster runt omkring mig så verkar jag ha fått en extra energiboost de senaste två dagarna! En välbehövlig sådan. Jag har ny energi, är sugen på att experimentera i köket igen, hinner med massor av saker och har ändå tid att bara vara!

Kanske är det solen som har visat sitt anlete, kanske är det vetskapen om att den här helgen är som gjord för att pyssla på runtomkring hemmaplan, kanske är det sinnesron i att jag är nästintill färdigplanerad för mina lektioner hela nästa vecka, och att det också innebär att det bara är en vecka kvar till sportlov och lite spännande äventyr på det.

Nu har jag en helt öppen söndag framför mig, och jag är så glad att jag vaknade tidigt, helt av mig själv och kände mig utvilad och pigg. Det gör ju att söndagen blir lite extra lång. Ett par timmar efter uppvaknandet är det nu dags för chiapudding med blåbär till frulle, och en helt oläst glansig tidning till det! Ha en energifylld söndag ni med, vad ni än fyller den med!

0 kommentarer: