Säg den lycka som varar och andra funderingar

1/03/2015 04:00:00 em jojo 0 Comments

Lyckan i det här fallet är den snö som så ledsamt försvann någon dag innan nyårsafton. Jag vet inte jag, men för mig är snön och vintern så oerhört viktig, så barmark i januari påverkar verkligen mitt humör negativt. Så för sinnesfridens skull vore det bra om det tog och blev kallt och snöigt snart igen. Det är min nyårsönskning för den närmaste tiden iallafall.

Ett par tio dagar i en stuga mitt ute i ingenstans över jul och nyår gör också att man hinner varva ner en hel del, och tänka på det som varit och det som kanske kommer. Att pulsa i snön över tjärnen under en vacker skymning är inte att förakta som kontemplation.

Det har nog inte utmynnat i något än, mina tankar och funderingar, men det kanske heller inte är det viktigaste. Jag behöver inte ha bråttom att se framåt nu, bara för att det är nytt år och allt. En del saker vet jag kommer, andra äventyr har jag ingen aning om än, och det är ju det som är det fantastiska med ett nytt oskrivet blad.

0 kommentarer: