Som på nytt igen

12/01/2014 10:07:00 em jojo 0 Comments

I morse gick jag till jobbet, i helt vanliga kläder. Civil liksom. Vilket hör till ovanligheterna. Men jag skulle ju bara ha teoretiska lektioner, och sen så skulle jag och en kollega jobba till sent, det är ju betygstider.

I eftermiddags fick jag ringa efter min syster, som så snällt kom med bil och träningskläder med kort varsel. Det blev nämligen ingen sen kväll på jobbet, det blev ett snabbinhopp på en dansklass. Det här gänget brukar dansa Zumba vid den här tiden, men instruktören var sjuk och ingen annan fanns att tillgå. Så det blev premiär för Sh'bam på just det här gymmet. Kan vara så att någon vände i dörren och inte vågade prova, när de såg att det inte var "rätt" instruktör, men de som var med på klassen hade skoj. Det både syntes under passet och hördes efter.

Extra roligt för mig var ju att jag kunde dra alla gamla dåliga skämt, ingen hade ju hört dem förut... Så det blev som nytt igen. Trots att jag med spänning väntar på den nya koreografin. Och så länge så blandar jag friskt bland låtarna. Ni Sh'bammers som har hunnit känna på nr 18, någon favoritlåt?

0 kommentarer: