En längtan efter äventyr

11/17/2014 08:47:00 em jojo 0 Comments

Jag älskar att bara sitta på en stubbe. I ett par lite för stora stövlar. I min favoritskog vid stugan. Det ger mig all den återhämtning jag behöver, och ibland har det ju också gett resultat i form av svamp och bär. Egentligen kräver jag inte så mycket mer, och jag skulle nog kunna tänka mig att bo så för jämnan, och leva lite enkelt. Precis så som jag har skrivit förut.

Men ibland vill jag även andra saker, och just nu längtar jag efter äventyr! Jag kan vänta ett tag, och låta december gå, mysa över julen och så. Men undra om jag inte måste hitta på något spännande snart! Nyårshelgen kanske är ett bra tillfälle för äventyr. Ledig är jag ju. Nu är ju bara frågan om vilket sorts äventyr jag ska leta redan på.

Oh, det här att inte veta är ju rätt skojigt, det ger ju massor av möjligheter att hitta på något riktigt intressant. Är det någon som har ett bra äventyr på lut?

0 kommentarer: