Det svänger ju katten!

10/11/2014 06:01:00 em jojo 0 Comments

Sorry för lousy bildkvalitet, men känslan hoppas jag att jag har fångat iallafall. Det var superroligt att ha Dorotka Baburin på besök, när jag kom hade hon redan kört en Grit-klass och deltagarna på denna var lyriska!

Sedan drog hon igång en riktigt sprudlande egenkoreograferad dansklass, och de glada minerna fortsatte även på dessa deltagare. Väldigt bra dans. Det är skoj att det händer lite annat på gymmet ibland. Gissar att kunderna ibland blir trött på oss "vanliga" instruktörer (och trött på sig själv blir man ju definitivt ibland).

Sista klassen bjöd på en mix mellan BodyJam och Sh'bam, och det märks att jag har för lite dans i bagaget när det blir snygga och coola hiphop-moves, det gäller att inte titta sig i spegeln... Men det är ju samtidigt så roligt att få utmana sin koordination ytterligare, helt klart. Under Sh'bam-delen så blev jag så stolt över mina stammisar, de rockade ju danserna! Som vanligt, ska tilläggas.

Eftersom jag bor bortåt flygplatsen så hade min chef frågat om jag kunde skjutsa Dorotka till flyget efter dagen, men eftersom det var ett tag tills flyget gick så passade vi på att ta en kaffe och macka på byn innan vi brummade iväg i min bil. En del människor är ju verkligen lätta och prata med och bjuder på sig själva. Dorotka räknas definitivt in i den kategorin.


0 kommentarer: