Stänga igen

9/14/2014 10:04:00 em jojo 0 Comments

Jag är hemma igen efter en sån där helg som verkligen fyllde på depåerna! Jag har sett en underbar solnedgång, strosat på en stig "less traveled" där jag har tänkt på både allt och inget. Det var fascinerande att inse att jag hade gått kanske en i kilometer utan att tänka på nåt! Snacka om meditation!

Igår kom jag fram till den norska fjällstation min mor har varit och jobbat på i över en vecka, och blev bortskämd med både våffla, brunost och räkfrossa (inte samtidigt dock). Jag fortsatte fylla på mitt energiförråd med tupplurar både ute och inne, och någon utflykt i den oerhört vackra miljön.

Idag har jag gjort rätt för mat och logi och hjälpt till att städa ur och stänga stationen. Det var nämligen den sista helgen som stationen håller öppet innan påsk. Så pelargonerna lastades sist på kärran och vi tog ryggsäckarna och gick stigen till bomvägen där bilarna stod parkerade.

Jag tror jag hemskt gärna vill sommarjobba nästa år. Inte för att jag måste, utan för att jag länge haft en dröm om att jobba på en fjällstation. Eller varför inte ta tag i tanken som dök upp när jag åkte hemöver, bygga en helt ny station...? Man ska drömma stort!

0 kommentarer: