Friskvårdshalvtimme

9/10/2014 09:48:00 em jojo 0 Comments


Jag knep åt mig en halvtimme idag. Tycker inte jag behöver skämmas för att jag tränade mitt under arbetstid, eftersom jag precis kom hem från jobbet. Föräldramöteskväll...

I helgen kände jag verkligen att jag måste komma igång med konditionsträningen och tog och rev ut första bästa löpprogram från Runner's World. Ett åttaveckorsprogram med 2-3 pass i veckan. Känner mig nöjd över att jag faktiskt har bockat av de första två passen. Ett distanspass i söndags och så ett intervallpass idag då. Sen freestylar jag visst lite med tider och så, men vad tusan, jag är ju ute och springer!

Tyvärr så har jag lite känningar i mitt högra knä. Dras med "knäckebröd" i just det knät varje gång jag gå nedför en trapp, men nu börjar jag även bli öm ibland. Och idag gör det ont. Förhoppningsvis lägger det sig och så skulle jag ju kunna bli lite bättre på att stretcha efter en löprunda med. Men idag prioriterade jag att förtidsrösta istället...

0 kommentarer: