Putsa litegrann

7/22/2014 08:48:00 em jojo 0 Comments

Idag har jag äntligen varit ute med min fina, gula kajak, a.k.a Badankan! Det blev ingen lång sväng, men känslan att få sitta i och bara njuta av en lugn sjö, med solen som värmde både kropp och själ, var väldigt härlig! (Flytvästen var såklart på ute på sjön, mamma).

Visst hade jag kunnat vara ute i flera timmar till, men valde att spara lite på de ovana händerna (hej blåsor och inga handskar) och lägga ner lite tid på att putsa lite på badankan och kolla om den behöver lite extra omsorg någonstans. Men den är fortfarande i god form, som tur är och behövde mest en liten städning. Jag är alltid väldigt försiktig när jag ska i land och så, för det är ju ingen slagtålig plastkajak jag har. Och jag vill ju att den ska hålla länge än, så en regelbunden översyn är nog en god idé.

Att det är bikiniväder och vattnet är så varmt och badvänligt gjorde såklart sitt till att jag inte hade någonting mot att stå i vattnet och gno på den med en blöt trasa ett bra tag idag...

0 kommentarer: