Intense

6/14/2014 09:37:00 em jojo 0 Comments

Samma visa varje år vid den här tiden. Sista veckorna på jobbet är riktigt intensiva, det ska både hinnas med skoj och bus samtidigt som det ska sättas betyg och göras sista rycket. En äter som en kratta, sover för lite och träningen har den här veckan har landat på en brännbollsmatch och en fotbollsmatch mot niorna... Av vilka vi lärare för övrigt vann båda. Viktigt.

Idag har jag hämtat mig åter. Sovit en massa (kan också ha en del att göra med gårdagens nattsudd med kollegor), och så har jag suttit en stund i lä och läst en tidning som har väntat på att bli läst i flera veckor. Borde säkert ha pillat lite hemmavids också, men det hinns med nån annan gång.

Eftersom jag vet hur livet de senaste åren har sett ut för mig från mitten av maj till mitten av juni så blir jag inte stressad över att jag inte riktigt hinner ta hand om varken kropp eller knopp (eller bloggen med för den delen), för bakom hörnet väntar en lång sommar med ledighet och tid att göra allt det där braiga. 7 veckor för att vara exakt.

0 kommentarer: