Sånt man tränar för

5/17/2014 07:48:00 em jojo 0 Comments

Sprang man Göteborgsvarvet idag, ja då är det nog det man har tränat för de senaste månaderna. Själv så börjar jag förstå vad jag tränar för. För att orka bära kartonger uppför trappor och springa/gå upp och ned för ett berg för att plocka in orienteringskontroller. Det är visst min grej. (Just för tillfället alltså, för jag vill ju också helst ha ett mål-mål nångång). Funktionellt så det förslår iallafall.

Vinden, som nästan var tom efter bokrensnings-VM, är nu full igen. Med systerysters grejor, som vi har flyttat från ett förråd idag. Eller, vi och vi förresten. Systeryster hänger ju på Island, så det blev resterande familjemedlemmar som fick trappträna. Hon får väl betala tillbaka pappa som bjöd på flyttfikat helt enkelt.

När trappspringandet var klart så tog jag en välförtjänt powernap, men stack sedan iväg för att plocka in de orienteringskontroller som var kvar efter tävlingarna. Kontrollerna var utspridda över hela berget, och jag fastnar alltid vid utkiksposten en liten stund när jag är i närheten, min stad är som vackrast härifrån faktiskt.

Det gick rätt bra att hitta reda på kontrollerna, så efter två timmar var jag färdig. Försökte planera rutten så det blev så få höjdmetrar som möjligt. Men vi har ju två slalombackar på berget, och jag har varit på dem båda. På den ena satte jag mig så snyggt på rumpan och gled ett par meter. Inte frivilligt...

Vad tränar du för?

0 kommentarer: