Bättre Valborg

4/30/2014 11:46:00 em jojo 0 Comments



Jag harju nästintill bojkottat Valborg ett pat år nu, och idag var det heller inte läge för majbrasa. Snön är tillbaka, så att säga...

Men jag har haft en av de bättre Valborgskvällarna på länge, tack vare det ganska lilla, men grymma gänget som valde att starta kvällenmed Sh'bam! Ska ärligt erkänna att jag inte alls var särskilt sugen på att köra passet idag, det var bara tre bokade under dagen. 

Men så dök de upp. En efter en. Stammisarna som vågar bjuda på sig själv, och som ger mig så mycket energi. Snacka om en bra förfest! Sjukt svettig cyklade jag hem där dagens andra toppnotering tog sitt avstamp. 

Två av jordens bästa kollegor, tillika vänner, gjorde sig hemmastadda hemma hos mig och drack en flaska bubbel och käkade lite snacks medan jag duschade. Sedan gick vi vidare till lokal, mötte upp andra bekanta och åt fancy Valborgssushi. 

Mätt, belåten och en Irish senare så drog jag till nattåget och en väntande Stockholmshelg medan de säkerligen kommer att stuffa till soulmusik in på sena natten. 

Livet är fullt av härliga kontraster!

0 kommentarer: