No Winter Chunkyness

3/05/2014 10:07:00 em jojo 0 Comments



Alltså, jag är känd för att vara nästintill överdrivet positiv till mångt och mycket. Men den här vintern alltså! Eller snarare bristen på den! Nej, jag vill inte ha vår än, jag vill ha en riktig vårvinter, med massor av snö och sol fram till påsk åtminstone. Men här finns varken eller. Den lilla snö som finns är det inte mycket bevänt med, och solen har visst gömt sig. 

Som om inte det vore nog kom jag på en annan eländig sak med den här skitvintern idag. Den har gjort mig knubbig! Eller ja, gjort byxorna trånga och polstret väl tilltaget. Nämen vänta nu, vad har det med vintern att göra, tänker säkert några av er nu? 

Jo, jag har knappt ägnat mig åt några vinteraktiviteter alls! Inga heldagar med skridskor på isen, långa skidturer, utflykter och sådana där saker som jag älskar att göra under den här årstiden! Visst har har jag tränat, men mest dans, BodyBalance och yoga. Innegrejer som inte tar många timmar per gång. Och så har jag ätit och fikat resten av tiden. För vad ska man annars göra när det bara är slask och grått ute? Vintertröstätning nån? 

Nu när jag har identifierat problemet kan jag för det första be till vädergudarna om snar vårvinter med magiska dagar, och så kan jag ju för det andra börja tänka en extra gång på vad jag stoppar i mig. Mammas semlor som jag kommer att bjudas på till helgen är såklart soulfood av bästa sort, men de torra bjudbullarna i lärarrummet kan jag ju skippa. Vid alla tre fikapauser...

Jag har iallafall gjort nåt för att bota glåmigheten och vinterdepressionen (min sorts vinterdepp alltså) under de senaste dagarna. En upphottad frisyr är ju ett sätt. Och så både Sh'bam och BodyBalance idag. 

Resten tar vi pö om pö. 

Du då? Påverkas din hälsa av årstiderna? Vore väldigt intressant att veta.


0 kommentarer: