Friskvårdsbidrag

2/17/2014 07:54:00 em jojo 0 Comments



Förut hade vi två timmars friskvård i veckan på mitt jobb, men förra året ändrades det till ett friskvårdsbidrag istället. Sämre för mig eftersom jag har haft svårt att nyttja bidraget. Gym jobbar jag ju på, och massage får jag av min kär mor när det kniper. Träningskläder gills inte att få bidrag för och körsång (jo, sant?!) intresserar mig inte till fullo...

Men när nu ett litet gym, som ligger i samma byggnad som skolmatsalen och sålunda extremt nära mitt arbete, drog igång Hot MOJO-klasser och till vilka man kunde köpa klippkort istället för ett medlemskap så slog jag till på tolv tillfällen! 

Andra gången idag, och även om lokalen inte blir fullt lika varm och fuktig som den jag tidigare har yogat i i Göteborg så är det en bra måndsgsaktivitet. Perfekt att varva ner direkt i anslutning till jobbet, både tids- och transportmässigt!

0 kommentarer: