Jullovsbakis

1/06/2014 06:15:00 em jojo 0 Comments


Bjuder på en riktig pigg bild idag... Illustrativ. Tunga ögon och det skitiga håret på ända. Ser fortfarande ut så såhär ett par timmar senare. Skjutsade systeryster till tåget tidigt i morse, men sedan har jag inte gjort många knop. Somnade på soffan, vaknade, vände på mig, somnade om. Egentligen borde jag ju ha gjort något trevligt såhär sista dagen på jullovet, men jag orkade inte piffa till mig och träffa folk. Orkade inte sätta på mig träningskläder heller för den delen, fortfarande inte sugen på att var ute i det här vädret. Känns lite som dagen efter kvällen före utan att ha druckit en droppe alkohol. Jullovsbakis får bli dagens ord.

Nu överlever både kroppen och knoppen en dag med extra vila, rätt mör i benen efter gårdagens BodyBalance och framöver verkar det ju ska bli vinter ändå, så uteaktiviteter hinns med. Sittandes i min soffa har jag istället ägnat hela eftermiddagen åt ett döfött projekt. Att pimpa en lampskärm med pärlor. När jag till slut insåg hur extremt osnyggt det skulle bli hade det gått två-tre timmar. Gräv en grop och fyll i den igen bara...  Nu räddade jag upp det hela med att istället göra en skitsnygg pappersbollslampa på en timme istället, så pysseldagen blev inte helt bortkastad.

En disk och en dusch kanske, så kan jag nog vara redo för jobbstart imorgon igen. Någon mer som ska tillbaka till jobbet imorgon?

0 kommentarer: