Tips från coachen

1/28/2013 08:14:00 em jojo 2 Comments


Det är ju inte för inte som många av våra bästa vinteridrottare huserar i min by. Stora möjligheter till att utöva sin idrott och så har vi ju ett fantastiskt Nationellt Vintersportcentrum på universitetet. Högskoleutbildning, forskning, tester och nya innovationer samlade på en och samma plats. Jag längtar tills nästa gång det blir någon sorts öppet hus eller studiebesöksdags, jag har nämligen missat alla tillfällen hittills. Hade jag inte varit så toknöjd med det jag gör nu skulle jag också vilja forska där. Framtiden är ju öppen i och för sig... 

Hur coolt är det inte med ett gigantiskt löpband som man kan åka rullskidor på. Och så vidare, och så vidare. Man kan också, till en kostnad eller remiss, testa sin egen fysiska status (eller ge bort ett test i present till och med). Lite sugen blir jag ju, jag ska bara träna först. Hehe. 

Iallafall, av oklar anledning hamnade jag på deras hemsida idag och hittade ett gäng roliga och informativa videoklipp. Så om du har funderingar på stakning, utrustning, sprint eller annat som har med skidåkning att göra så in och kolla. De är gjorda med glimten i ögat, men ett och annat matnyttigt kan man definitivt hitta. Jag vet ju att det är många som siktar mot Vasaloppet framöver. 

Själv så tänkte jag tvinga min käre far att lära mig skejta ordentligt framöver. Jag hobbyskejtar på fjället ibland, men annars är det klassisk stil som gäller. Vad säger du papps, ska vi ta ett par kvällar/helgdagar i spåret? Jag bjuder på lunch. Utöver den jag redan är skyldig dig...


2 kommentarer:

  1. Haha, vad roligt - och lärorikt! Och några ansikten känner man ju igen från skoltiden i Sollefteå också.

    Skejt är ju klart roligast, och så slipper man ju valla ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är lite dålig på att valla även klassiska skidor, tänker att fästet ska sitta i triceps...

    SvaraRadera