Purple Rain

8/26/2012 03:35:00 em jojo 0 Comments


Nog för att det regnar, men inte är regnet lila. Däremot så köpte jag Purple Corn Flour när jag var i London och på Whole Foods. Allt det andra joxet har jag läst om förut, lite här och där. Men vem kan stå mot lila mat?!

Enligt texten på baksidan ska lite lila mat varje dag hålla mig "sparkly, intact and rejuvinated". Åhå, glittrig, hel och ung, det låter bra det. Bäst jag genast (läs när jag får ändan ur) testar lite lila magi.

Det har visst fler antioxidanter än blåbär också. Nu vill jag, av miljöskäl, bestämt hävda att vi hellre ska äta en himla massa blåbär än att importera sydamerikansk majs, men nu när jag ramlade över det så var jag såklart tvungen att testa. Lovar att meddela om det ger samma färgeffekt som blåbär... På utvägen om vi säger så. Eller så lovar jag inte det, det kanske blir äckligt.

0 kommentarer: