Kolstybb

5/14/2012 04:19:00 em jojo 0 Comments


Okej då, mer tartan än kolstybb. Men oavsett, idag blev det inget sprunget på banorna för mig. Hade en vag idé om att ta ut en friskvårdstimme och ge mig på de däringa intervallerna efter det att eleverna mina hade friidrottat klart. Men jag är fortfarande inte av med huvudvärken, så intervallerna får vänta. Det blev en tupplurseftermiddag idag igen istället.

Jag vet ju att det är just intervaller som kommer att hjälpa mig med fart i min för tillfället lunkande löpning. Jag ser framför mig hur jag ska flyga fram på det röda underlaget och känna vinden (alldeles lagom fläktande) i ansiktet. Medvind åt alla håll såklart. Hur jag egentligen inte orkar den sista men som genom ett magiskt vingslag springer jag som en bevingad gasell i mål. I verkligheten lär jag ju dö av ansiktsöverhettning, men man vet inte förrän man testat, eller hur?

Apropå friidrott. Tråkigt att Christian Olsson väljer att sluta. Tack för alla spännande stunder och lycka till i framtiden hälsar vi till honom.

0 kommentarer: