Kanot på fot

5/31/2012 09:24:00 em jojo 0 Comments


Härliga Annika skrev i en kommentar om att det var så mycket äventyr på min blogg nu, och att hon blev riktigt avis. Och ja, de här senaste veckorna har varit fantastiska, och jag har njutit av varje sekund. Det känns lyxigt att få vara med om så mycket bra grejer. Nästan så jag blir avis på mig själv...

Men oj, vad det märks att jag har varit uppe i varv nu ett tag. Träningsresa med en massa skoj, Workout Åre och så en tredagars paddeltur, kloss i kloss. När anspänningen av att hålla reda på 60 elever på ett strömmande vattendrag (ja, tillsammans med 5 andra lärare också) släppte tidigare idag så blev jag dödstrött och orkade knapp hålla ögonen öppna under hela eftermiddagen. Efter kvällens BodyPump-klass kom sen huvudvärk som ett brev på posten. Så nu får det bli lite mindre äventyrligt, iallafall de närmaste dagarna. Jag ska ägna mig åt att tvätta efter alla äventyr (gaah), rätta prov och sätta betyg. Och försöka sova en hel del. Natti, natti.

Ja, just ja, rubriken! Jo, när vi igår skulle vända kanoterna upp och ner när vi dragit upp dem på land lyckades jag ju tappa en rätt på foten. Ingen större fara, men blå, svullen och öm gjorde ju det att jag inte riktigt kunde göra mitt bästa på BodyPump-klassen idag. Jag viktmesade. Och alla armhävningar gjorde jag på knä, tre dagar med paddling tyckte jag var en giltig orsak. Roligt gäng att köra för dock, är under sommaren kör jag en klasspå ett annat gym i "kedjan". Deltagarna var starka och glada, så det kommer att bli jättebra. Nu, natti, natti.

0 kommentarer: