Prioritering

2/06/2011 03:14:00 em jojo 1 Comments


Jag var ju inte sen på att slänga på mig vindbrallorna när syrran ringde och ville ha med mig ut på lite skrills. Dammlejonen går ju ingenstans liksom... Vi var inte ensamma. Det är helt fantastiskt, på årets första vårvinterdag kliver vår lilla stad ut ur idet. Isbanan på sjön invigdes igår, liksom hela vinterparken med snöborgar, kiosk, korvstånd, vinterbad och så vidare. Idag var det vasaloppsträngsel på isen, och alla är så lyckliga. Av de bättre satsade kommunala pengar (ett gäng företag bidrar också) under flertalet år. Ett par kilometer på isen, sen fika på lokal med fina syster. Nu har jag laddat med ljus och luft för att orka städa vidare.


1 kommentar:

  1. Kommer inte ens ihåg när jag åkte sist alltså.. pinsamt ju!

    Sv: Hehe, ja det är faktiskt ganska lite men ja, det funkar!

    SvaraRadera