Trattkantareller, 24-timmarsförkylning och brittisk TV-inspelning

10/30/2011 09:56:00 em jojo 0 Comments


Det är lite av vad den här helgen har haft som innehåll i lördagsgodispåsen. Däremot så har jag inte varit med och byggt något på förrådet, jag hann åka från stugan innan det levererades. Men för att ta det från början. I lördags när jag vaknade så mådde jag inte alls bra, hade huvudvärk och var allmänt hängig. Kära mor försökte bota mig med Jäger-te, hur mycket Jäger hon hade i teet vill jag inte veta... Men idag har jag känt mig frisk. 

Eftersom det inte skulle komma något förråd på lördagen, då han som skulle leverera det hade blivit sjuk, så ägnade vi istället stugdagen åt att samla lingonris, titta på när de flådde en älg på gården ovanför (faktiskt väldigt intressant och lärorikt), samt plockade trattkantareller. Nog för att de sjöng på sista versen, men äntligen har jag blivit svampplockerska! Vet man bara var man ska plocka är det ju lätt. Den här gången hade vi med oss en "guide", så då gick det ju geschwint! kantarelltoast till förrätt, tack och bock. 

Idag har jag ägnat mig åt något så vanligt som en brittisk tv-inspelning! Jag får inte berätta så mycket än, men det hade med julpyssel att göra. Roligt var det, men uj, vad tid det tog. Tur jag redan hade bestämt mig för att ha en träningsfri helg, för ikväll var jag inte sugen på att stå eller gå något mer... Nu le Binge, och sedan en tredagars arbetsvecka!

0 kommentarer: