Typisk träningsbloggare

5/02/2013 09:32:00 em jojo 3 Comments


Jag har typ sist av alla också börjat lyssna på poddar, det kändes liksom värt det nu när Sara har dragit igång Träningsglädje Talks. Hon skriver så bra saker på bloggen, och det verkar som om det också blir bra i talform. Den senaste jag lyssnade på handlade om sexiga träningsbloggar. Eller kanske snarare om hur osexiga många av oss är. Vi tar crappy mobilbilder (som synes), är småhemliga och har inte vett att profitera (och då menar jag inte bara pengar) på vårt bloggande. Det är för lite sex appeal i träningsbloggsvärlden, helt klart.

Men å andra sidan, även om jag skulle vilja vara en "sexig bloggare" (ur ett snygg-blogg-med-bra-innehåll-massa läsare-och-vettiga-inlägg-perspektiv) så vill jag ju inte heller riktigt "outa" mig. Jante, liten stad, jobb osv. Min blogg är ju först och främst en sorts träningsdagbok. Ska den bli något annat, ja, då måste jag ju kliva ur de där bekväma skorna och lägga ner mer tid och energi på både yta och innehåll. Och skapa mig ett eget "brand". Och där är jag inte idag. Intressant ändå att tänka på vad man skulle kunna göra.

3 kommentarer:

  1. Lustig. För mig är du ju brandad. Du är liksom den balanserade naturbloggen. Öh. Nä men tror att du fattar vad jag menar. Du är väldigt genomgående fötterna på jorden-bloggen för mig är det ditt brand.

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med...!

    SvaraRadera
  3. Vad spännande! Ja, det är ju såklart så att de som läser har en sorts bild av den som bloggar, utifrån vad den delar med sig av, och det blir då ett brand. Har jag inte riktigt tänkt på faktiskt. Det här är nåt att fundera vidare på.

    Kul att ni lämnade ett avtryck som fick mig att tänka på vem jag är, här i bloggvärlden. Och tänker jag efter lite till så jag är gärna den där balanserade naturbloggaren, så tack!

    SvaraRadera