Väljer aktivt att vara oaktiv

6/15/2012 06:23:00 fm jojo 1 Comments


Igår när jag cyklade hem från min BodyPump-klass, som nämnt den sista på ett tag, så bestämde jag mig för att ta en vilovecka nu. Inte så mycket för att jag har tränat ihjäl mig de senaste dagarna, eller att det inte finns alternativa träningssätt när min vad inte är helt frisk. 

Nej, jag väljer att ta en vilovecka just för att göra ett aktivt val. Många av mina vilodagar under de senaste månaderna har varit mer av "dåligt-samvete-jag-borde-väl-ändå-träna-vilodagar. Att jag inte har haft lust helt enkelt, men ändå låtit det påverka mig negativt, rent tankemässigt. Hänger ni med?

Därför tror jag nu det blir jättebra med en "guilt free" vilovecka. Kroppssemester. Att aktivt välja vila. Jag ska göra många andra härliga saker, men inte träna. För att jag tror att min kropp och själ mår bra av det just nu. Passa på medan jag ändå är ledig från gymmet. Vad säger ni, låter det knäppt?

1 kommentar:

  1. ...träning bryter ner, vila och återhämtning stärker....
    :)

    SvaraRadera