Summer plans

6/18/2012 08:45:00 em jojo 1 Comments

Solsemester. Redan check.
Om exakt två och en halv dags jobb har jag för första gången någonsin en fullt betald sommarsemester! Det är jag värd. Åtta veckor av ledighet. Känns som oceaner av tid och jag ska ta många dagar bara som de kommer. Försöka träna lika bra som förra sommaren, för det var nog min bästa träningsperiod sedan jag var aktiv gymnast. Men förutom tränings- och njutardagar har jag ju en hel del andra planer redan. Vill ni veta? Om inte kan ni sluta att läsa nu, för här stolpar jag upp:

  • Midsommar firas med mygg och familj i stugan. 
  • Någon vecka senare. Titta och heja på det här. Och det här.
  • Helgen efter. Fjällorientering i vackra Vålådalen, förhoppningsvis med en hel vad och lokalsinne (Apropå Vålådalen. Annika, det är ett fint tips när det kommer till vandring, men jag ska skriva ihop lite fler tips).
  • I slutet av juli är det ju dags för en massa olika påhitt. Löpartävling, basketturnering, trettioårsskiva, yra-vecka och Storsjöyran. Oavsett om man ska på festivalen eller inte är det en vecka där "allt" händer och hemmaplan är ett måste, helt klart. 
  • Så är det ju OS i sommar också! En hel del tv-tid alltså. Sen fick jag och min far i och för sig ett ryck. Varför se OS-maraton och femmil i gång på TV när man kan se dem på plats? Sista skälvande dagarna av idrottsfesten kommer vi alltså att hänga i London. Joråsåatt.
  • Till sist, precis innan jag börjar att jobba igen, så ska jag även i år hjälpa en massa män i trikåer. Trots sex timmar i en vägkorsning förra året var det ju rätt skoj med ToJ

Utöver detta skulle jag också vilja hinna med en trip till Stockholm i juli (nån som vill ha besök..?). Riva lillstuga. Och helst få till en fjällvandring. Gärna en massa sol och bad också såklart, det är väl sommar? Hmm, räcker det verkligen med åtta veckor, nu blev det ju riktigt tjockt i kalendern. Jag ska ju hinna träna också. Nu är jag nyfiken. Vad ska du göra av din sommar?

1 kommentar: