Stavgång

7/09/2017 08:17:00 fm jojo 0 Comments


En vecka på Menorca följdes direkt av en vecka i Norge och på underbara Storerikvollen, mitt bland Sylarna. 

Det var inte riktigt planerat att vara här i en vecka, vi tänkte bara svänga förbi nån natt och hälsa på eftersom vi ändå landade i Trondheim, men min vän som är värdinna på stället har fått foten i gips och behövde hjälp. Jag är ju inte den som är den, så nu har jag jobbat och donat även i sommar på denna fantastiska plats. Samt sovit på en överslaf. Inte illa av ett preggo i v 31... 

Några långa fjällturer är det ju inte tal om, men jag lånade ett par stavar och gick upp på närmaste lilla topp en dag när solen faktiskt sken. Bra med stavar uppför nu när kroppstyngden liksom flyttats. Dessutom kunde jag ju låtsas att jag körde stavgångsintervaller uppför fjället. Även om det bara blev en...

0 kommentarer: