Några sommarplaner?

6/18/2017 07:57:00 fm jojo 0 Comments

Min främsta sommarplan är väl att jäsa och ladda för hösten kantänka. Men även ett preggo kan ha sommarplaner. Några ligger klara, medan andra är bara på tankestadiet. Här kommer en blandad kompott av vad som händer och kanske händer i sommar.

Jobba klart. Det ska avslutas och planeras inför hösten. Jag har också lovat att fixa ordning friluftsförrådet så det är spotless för den stackare som tar över mitt ansvarsområde. Nåde den om det blir oordning... (Vilket det blir oavsett, så riktigt så hotfull är jag inte).

Plugga klart. Jag har en uppgift som släpar på min slöjdutbildning, så det tänkte jag göra klart innan midsommar så jag också kan ta sommarlov.

Resa. Efter en hektiskt vår, där jag och sambon knappt har setts eller åtminstone inte umgåtts sisådär mycket på tu man hand, så skulle det var skönt med en vecka av att göra ingenting. Eller typ läsa bok under parasoll, ta en promenad eller två per dag (sambon kan ju få springa om han vill), äta och sova. Så vi kikar på en sista minuten precis. Jag vill ju gärna ta detta så snart som möjligt, framåt augusti är jag då inte sugen på att resa kantänka.

Lyckas se åtminstone en fotbollsmatch i Allsvenskan. Det är ju superroligt att vi har ett lag i högsta serien, så jag får ju skämmas om jag inte tar mig iväg.

Jag vill hänga i stugan. Slåss med mygg, pyssla lite och allmänt njuta av mitt paradis här på jorden.

I mitten av juli ska jag vara hejarklack och busschaufför åt mina kollegor under årets upplaga av Fjällturen. Cykeltävlingen i Funäsdalen som vi var med på även i fjol. En härlig helg, med lika mycket svett och lera som bubbel och vedeldad tunna. Blir ju dock inte så mycket svett och lera för mig denna gång. Eller bubbel heller för den delen.

Jag skulle vilja åka till Storerikvollen några dagar och hälsa på. På sommaren kan man nämligen ta sig dit utan några större strapatser då det går en bilväg ända fram till ett par kilometer innan. Kanske passa på att göra ett Trondheims- eller Rörosbesök när en ändå är ute och bilar lite i Norge.

Paddla. Det känns alltid som en bra sommaraktivitet. Inga magmuskler att använda, men ett gäng turer i turisttempo ska väl gå finfint tänker jag. Röra på mig överlag är såklart målet för hela sommaren.

Sommar betyder ju också fika. Det är sen gammalt. Så jag tänker mig att jag ska göra ett gäng små utflykter här hemmavids och besöka caféer och fik. Det finns fortfarande sommarpärlor att upptäcka, det är jag säker på. Mycket semester på hemmaplan i år helt enkelt.

Något som ligger på planeringsstadiet och som jag verkligen måste ta tag i redan nu om det ska hinna bli av innan hösten är en köksrenovering. Gissar att knappt något av alla somriga planer här ovan isåfall blir av om vi nu drar igång det projektet.

Sen ska det väl införskaffas barnvagn, boas och stickas småtröjor med...

Vad är dina sommarplaner då?

0 kommentarer: