Inge Glid

1/22/2016 04:54:00 em jojo 0 Comments

Det gamla skämtet om Norges sämsta skidåkare kan ni va? Glidet var det inget fel på, det är bara det att jag är så urbota obra på att skejta. Och det var precis det jag försökte ge mig på när eleverna hade slutat sin idrottslektion och jag hade sorterat upp alla pjäxor igen.

Jag tog mig alltså en extra runda runt spåret innan lunch. Tre kilometer skate var alldeles tillräckligt som övning. Spåren runt skidstadion är helt fantastiska, och vädret likaså idag! Utsikten från toppen av spåret är magiskt, med både sjö och fjäll i siktet. Då spelar det liksom ingen roll att jag inte susar fram i spåret.

Nästan larvigt bra att ha tillgång till allt det här! Och att alla har lika mycket rätt till att åka och nyttja spåren. Idag delade skoleleverna skidspåren med en Paralympics-medaljör och landslagsåkare i både skidskytte och längdskidor minsann.

Pjäxor, en masse..

0 kommentarer: