Vilodag "Granny Style"

11/16/2013 09:53:00 em jojo 0 Comments



Efter en väldigt hektisk vecka så hade jag ju lovat mig själv en lugn och skön lördag. Och så blev det. Vattnade blommorna, eftersom det var det som fanns på agendan, men annars har dagen gått i tantens tecken. Jag har mest suttit i soffan, tittat på bakprogram och virkat och stickat så jag är alldeles öm på tummen. Handarbete är ju en ypperlig sysselsättning för att varva ner, och nedvarvning var verkligen fokus denna lördag.

Som om det inte vore nog med tantighet, min enda utflykt utanför dörren idag bestod av en loppisrunda. Jag hittade en fantastisk tallrik, som jag bara inte kunde lämna kvar på hyllan. Dessutom så gick alla intäkter idag på loppisen till Filippinerna, så utöver tidigare skänkta slantar till hjälparbetet, så bidrog jag ju med en liten, liten extra peng även idag. Shopping med samvete? Tyvärr så raderade jag dagsljusbilden på mitt nya tillskott, men den finns på Instagram. Och om någon är intresserad så heter jag jojovdm på nämnda sociala media.

Nähä, nu ska nog tant gå och lägga sig. 

0 kommentarer: