Kvällspaj

11/18/2013 09:56:00 em jojo 0 Comments



Jag åt middag innan min step-klass idag. Väl hemma, duschad och redo för att fylla på var jag mest sugen på något fikaaktigt. Hade två riktigt ledsna äpplen i fruktkorgen, så de fick bli basen i min påhittade kvällspaj. En liten portionsform fylldes med äppelskivor, kanel och kardemumma, sen micrade jag en sked jordnötssmör, rörde ner ett par klippta dadlar, müsli och extra solrosfrön och lade över äpplena. Två nya minuter i micron och kvällsfikat var klart. Mättande och gott.

Stepen var rolig idag, det har gått riktigt bra de senaste veckorna. Men jag måste visst börja fundera på vad jag vill köra för klasser till våren, för nu ska önskemålen nämligen in till vår gruppträningsansvarige. Jag vet att jag måste dra ner på antalet klasser, fyra stycken i veckan är för många just nu för att jag ska kunna känna att jag gör ett bra jobb både på jobb-jobbet och på gymmet. Jag är helt enkelt lite sliten och hinner/orkar inte med så mycket egen träning.

Men det svåraste är ju att välja bort något. För jag vill hemskt gärna att gymmet ska ha kvar några egenkoreograferade klasser, och där är stepen viktig. Pumpen är tokrolig att köra på fredagar, och för tillfället det enda styrkepass jag får i veckan. Sh'bam är fortfarande nytt och fräscht och någonting jag kan utvecklas mer i. Och till sist BodyBalance. Ett koncept som vi har lite lätt brist på instruktörer på. Som sagt svårt. Får sätta mig ner och prata med någon klok person och försöka komma fram till något vettigt.

0 kommentarer: