There's something fishy...

11/01/2010 07:08:00 em jojo 2 Comments


...about the dinner tonight. Ibland så blixtrar det ju till. Jag har gjort världens godaste och väldans enkla fiskbiffar idag! Har gjort de en gång tidigare också, då blev det fiskburgare. Den här gången avnjöts de med lite bulgur, sallad och en rejäl klick majonäs! Gott!

Här kommer receptet, självklart Jojo-style:

Påminn dig själv åtminstone tre gånger på morgonen att du måste ta ut två pangius-filéer ur frysen. Lyckas med detta, och resten är lika enkelt som hjärnan hos en guldfisk. När det närmar sig matlagningstid, ta fram en skål i valfri färg, min var röd, och knäck ett ägg däri. Halvvispa i lite ströbröd (nä, jag vet inte hur mycket, lagom) och låt röran stå en stund. Damma sedan av hushållsassistenten och mixa en vitlöksklyfta och en halv grön chili till en skön kryddblandning. Släng ner firrarna och pressa i en halv lime, varav någon milliliter självklart hamnar i ögat. Aj. Salt och peppar är gott. Mix, mix, mix till en härlig gegga. Blanda ihop geggan med röran. Lite fett i en stekpanna, bra om man sätter på värmen... Klicka ut smeten med hjälp av en sked och platta till lite. Stek på bägge sidor tills de är snygga och genomstekta. Har man nu fått till åtta biffar har man gjort lika många som jag gjorde. Ät upp hälften och gör en matlåda av resten.

2 kommentarer:

  1. Haha, ja där ser man! Det kanske är något för mig det :)

    SvaraRadera
  2. mmmmm, gottgottigottgott. Och behöver man ingen matlåda kan man bjuda sin syster =D Kram fina storasyster!

    SvaraRadera