Hairdos

8/20/2010 10:11:00 fm jojo 3 Comments


Ja, jag har lite lite att göra... Så jag har satt ihop ett collage med olika träningsfrisyrer. Som på skolfoton så börjar vi i uppifrån och från vänster.

Övre raden:
1. Den klassiska hästsvansen, eller "Fan, jag har klass om en kvart!" Enkel, stilren och lättskött. Passar bra till de flesta aktiviteter. Kan piffas till genom att snurra en slinga hår kring gummisnodden.

2. Den inbakade flätan. Gymnasternas grundfrisyr. Lite småknepig att fixa själv, men med lite övning blir det bra. Passar till både fartfyllda och lugna klasser då frisyren håller sig på plats. En favorit till löpning.

3. Prima ballerina. Den höga knuten fungerar utmärkt till exempelvis BodyBalance, då den höga placeringen gör att det går bra att ligga på rygg utan att någonting är i vägen. Dessutom känner man sig stark och smidig bara av känslan av balett.

4. Utsläppt, eller "Stjärninstruktören". En vanligt förekommande frisyr på populära konvent-presentatörer. Någon gång ibland även sedd på Afro-pass. Helt omöjlig att träna i för oss vanliga dödliga. Det blir klibbigt, svettigt och man blir lätt förblindad.  Används endast när man glömmer gummisnodden hemma...

Nedre raden:
5. "Jag är så skitig i håret så jag borde inte få gå utanför dörren." Kamouflerar det mesta. Bra spinningfrisyr, då man inte riskerar att tappa det välplacerade hårbandet. Ses dessutom ofta på inbitna fjällvandrare, då i utomhusmiljö.

6. Den sneda, slarviga knuten, eller "jag kände mig lite wild n' crazy idag." En frisyr som står ut. Faktiskt rätt så praktisk till pumppassen, då håret inte fastnar i stången på knäböj, och inte är i vägen när man ligger på lådan. Matchas gärna med färgglada kläder för extra crazy-effekt.

7. Dubbel inbakad. En fläta på var sida. Bästa frisyren dagen innan frisyr nr 5. Blir snyggast när håret är lite halvflottigt. Fantastiskt praktisk och träningsvänlig, men lätt att bli misstagen för en ettakluddare...

8. Back to basic igen (det blev två hästsvansar i collaget)..

3 kommentarer:

  1. Hahaha, men eller hur, fyran är HELT omöjlig. Hur man lyckas köra en hel klass med utsläppt hår utan att spotta hårbollar och snubbla över sina egna fötter övergår mitt förstånd. Detta helt bortsett från att jag har lockigt hår, och ser ut som ett mindre välvårdat troll om jag har det utsläppt. Trean är min grej, jobbar HÅRT på balettknuten, tvåan får vara med och leka ibland. Ettan har jag tyvärr för fult hår för.

    SvaraRadera
  2. Snygga frisyrer! Du är ju proffs på detta :-)

    SvaraRadera
  3. Dethär var roligt! Har jag helt missat! Snygg är du också, oavsett frisyr.
    Jag är beströr hästsvansen, men ännu högre upp à la hejarklacksledare, ibland inbakad fläta lite på snedden och så försöker jag mig på stjärninstryktör ibland (jag vill så gärna...!) men det resulterar oftast i ett headset som antingen får slitas eller klippas ur håret och tar med sig en rejäl tova. Så det går liksom inte för ofta! :)

    Hoppas kick offen är till belåtenhet, lät superkul!

    SvaraRadera