ABC

8/05/2015 07:05:00 em jojo 0 Comments

Ah, så bra att andra hittar saker att skriva om när jag själv har bloggtorka. En torka som består av lika många delar utebliven träning på grund av den här segdragna snuvhostan, som nån sorts önskan om att maxa de sista dagarna av min semester. Jag skulle egentligen kunna fortsätta schava runt uppe i stugan i mina stora stövlar, pyjamasbyxorna och ullfrottén, men det blir ju isåsär skoj för er att läsa om i längden. Så, tillbaka till ämnet, bloggtorkan gör ju att jag utan att blinka snor ABC-listan från både Jeanna och Sara och tackar för inspirationen.

A – Age: 36

B – Biggest Fear: Det där med nära och kära och olyckor.

C – Current Time: 18.54

D – Drink You Had Last: Egengjord älgörtsdricka. Men skulle lika gärna kunna ha varit snabbkaffe med mjölk.

E – Easiest Person To Talk To: Hmm, mamma tror jag. Henne behöver jag ju inte ens prata hela meningar med för att vi ska prata. Om ni förstår hur jag menar?

F – Favorite Song: Black Hole Sun med Soundarden var den första som dök upp i huvudet. Men frågar ni imorgon är det någon annan. 

G – Grossest Memory: Hur wakamesallad såg ut andra gången jag såg den. När den kom upp igen... Ganska precis två år sedan, för det var i skolstartstider och eleverna fick klara sig utan en hel del lärare den första dagen, eftersom vi var fler lärare som hade lunchat tillsammans dagen innan.

H – Hometown: Brunflo.

I – In Love With: Vara just där jag är på bilden.

J – Jealous Of: Den här frisyren (länk). Japp, en frisyr. Men rätt skönt att inte vara avundsjuk på några världsviktiga saker.

K – Kindest Person You Know: Oj, vet inte vilken jag ska välja. Alla jag tänker på är snällast på sitt sätt.

L – Life Isn’t Complete Without: Trangia. Eller nåt annat stormkök. Alla borde ha ett. Och då kan man väl lika gärna slänga in en sovsäck med. Och ett liggunderlag. Tält. Hmm, friluftsprylar alltså.

M – Middle Name: Katarina.

N – Number of Siblings: 1.

O – One Wish: Att allt är okej med bygget och vi inte behöver lyfta av det nya taket på lillstugan efter vintern.

P – Person You Spoke To On The Phone Last: En av mina bästa vänner. Hon och hennes son bjöd med mig på eftermiddagsbio. Så nu har jag sett Minions!

Q – Question You’re Always Asked: Är du såå gammal? Får väl ta det som en komplimang.

R – Reason To Smile: Det mesta. Det finns åtminstone oändligt många fler orsaker att le än att sura!

S – Song You Last Sang: Kinesiska nationalsången. Eller nä, den sjöng jag väl inte precis. Men den spelades nyss på tv, under sim-vm.

T – Time You Woke Up: 06.13. Jag hade tvättstugan klockan sju, och alarmet var satt tills dess. Men vaknade kissnödig strax efter sex, så det var lika bra att börja med tvättandet...

U – Underwear Color: Knallorange! Sa jag att jag hade tvättstugan idag ja?

V – Vacation Destination: Inte min resa, men min kära far har bestämt sig för att ta sig till Ryssland utan visum om ett par veckor. Han har nämligen bara Ryssland, Vitryssland och Cypern kvar att bocka av i hela Europa. Hur tänker han då lyckas med det? Jo, det finns en väg i Estland som i någon kilometer faktiskt går genom Ryssland, finns ingen annan möjlighet att ta sig mellan två estniska byar, och så länge man inte stannar, går, fotar etc. så får man åka där. Flygbiljett till Riga (ja, jag vet, det ligger inte i Estland) är bokad, busstidtabellerna är studerade, google maps likaså. Hmm, hur blir det är då, är det resan som är målet? Hoppas han kommer hem utan att ha blivit förhörd av ryska polisen...

W – Worst Habit: Väntar alltid väldigt länge med att packa upp en väska. Kan gå en vecka. Lägga in nytvättade kläder i garderoben kan dröja ungefär lika länge.

X – X-Rays You’ve Had: Jag ramlade av en stol när jag var typ tolv, resulterade i en spricka i armen. Det är nog enda gången. Om inte tandläkarröntgen räknas.

Y – Your Favorite Food: Just precis nu längtar jag efter ett norskt kornmokex med brunost.

Z – Zodiac Sign: Vädur. Kanske borde läsa på vad det innebär..?

0 kommentarer: